Buscar

Páginas

Masa depan yang belum pasti

Bismillahirrahmanirrahim..


Petang tadi singgah beli Ice Blended kat gerai flat Sri Tanjung sebelum masuk simpang ke kawasan rumah...saje menghilangkan dahaga lepas menempuh sesak dalam UKM...


"Baru balik kerja ke dik?"
"Taklah pakcik...saya belajar lagi.."
"Oh...katmana?belaja ape?"
"UKM dekat saje....amek cikgu bahasa inggeris.."
"Tahun berapa dah nih...kalau belajar cikgu-cikgu nih mmg confirm dapat kerja ker.."
"tahun 3 dah..entahlah pakcik...arituh dengar-dengar khabar lambat dapat posting...kena cari kerja lain kot.."
"takpelah dik...selagi ada mampu, selagi ada peluang belajar lah tinggi-tinggi mungkin...sekarang nih ada diploma pun kerja tahap kerani je nanti...lagi elok kalau belajar tinggi-tinggi terus jadi bos...jadi lecturer ker kan.."
"tuh la pakcik..saya ada fikir macam tuh jugak...macam pikir-pikir nk bukak tadika..tengoklah macam mana nanti....sekarang pun merancang jek lah boleh..ada rezeki ada lah...kita belum tahu apa Allah tentukan untuk kita kan...."


*senyum*


************************

Ya Allah sesungguhnya perjalanan hidupku telah Engkau tetapkan sejak awal lagi....
Tertulis rapi dalam rahsia-Mu.....
Apa yang telah Engkau tetapkan untukku pasti akan mengenaiku takkira bagaimana aku mengelak...
Apa yang bukan untukku pasti takkan mengenaiku takkira betapa aku mengejar....
Hanya pada-Mu ku mohon....
Engkau permudahkan bagiku segala urusan.....
Bimbinglah diriku dalam segala keputusan....
Cerahkan jalan yang terbaik untuk aku lalui...
Jangan biarkan aku sesat dan leka...
Pimpinlah diriku...
Sesungguhnya aku yakin dan percaya...
Segala yang Engkau aturkan pasti terbaik buatku...
Aku redha Ya Allah..
Aku redha...

*lagu tema : permata yang dicari*
lol..
takde kaitan..
=.="
larikkkkkkkkkkk..........


ps: Jom lah laike page saya kat fb nih..*muke tebal* 

pss: ohhhhhhh ohhhhh...lupa...nak share something yang saya baca dalam e-book kitab ihya' ulumuddin karya Imam al-Ghazali *sape mahu boleh mintak*

habits of righteous women:

When their husbands went out of their houses, the wives and daughters used to say: "Refrain from gaining any unlawful thing as we can bear hunger and pain but we cannot bear Hell Fire."

~terjemahan~

amalan perempuan yang solehah :

apabila suaminya keluar rumah untuk mencari rezeki, isteri dan anak perempuannya sering berpesan, "janganlah mendapatkan rezeki yang tidak halal kerana sesungguhnya kami mampu menahan lapar dan dahaga, tetapi takkan mampu menahan api neraka."


Ya Allah..
jadikan aku pewaris sifat2 wanita solehah ini..

T_T




oh hampir lupa! boleh tak siapa-siapa tolong ajar saya camane nak setting spacing kat entry blog?

0 luahan rasa:

 

Followers