Buscar

Páginas

ratapan seorang pendosa...



Syukur  kepada-Mu ya Allah kerana masih memberi peluang kepada hamba-Mu yang hina ini untuk terus bernafas di atas bumi pinjaman-Mu ini...mungkin sahaja keizinan-Mu untuk aku terus melangkah bebas disini supaya aku terus sedar akan segala dosa yang telah ku lakukan...dosa yang setiap hari tanpa jemu ku lakukan.....dosa yang setiap hari menjadi temanku mesti tiap hari juga aku bertaubat.....ikhlaskah taubatku ini Ya Allah?


Allah..betapa Engkau Maha Pemurah.....betapa aku hamba-Mu yang zalim...zalim terhadap diri...zalim terhadap makhluk lain yang Engkau tumpangkan bersama-samaku di sini...zalimnya aku terhadap diri-Mu...seolah aku melanggari janji yang telah ku nyatakan pada-Mu lewat setiap sujudku....seolah aku merobekkan sendiri perisai diri yang telah aku sendiri bina...Ya Allah...akulah hamba-Mu yang zalim....




Allah.....mengapa hamba-Mu ini terlalu lemah dan rapuh...sering saja hanyut dalam keseronokan dosa....meski mengetahui azab-Mu itu pedih..tapi terus saja kalah dengan nafsu....nafsu yang cuma dicuit oleh syaitan durjana....sedikit saja godaan...nah..habis kalah....leka dan hanyut....


meski hati dan akal menjerit-jerit mengatakan JANGAN!...namum nafsu masih menang....syaitan yang bersorak riang....meraikan kemenangan menjerumuskan anak adam ini lebih dalam di jurang neraka.....iblis yang dilaknat menari kegirangan mendapat teman sama disiksa di akhirat kelak..


Allah...mengapa hati hamba-Mu ini begitu lemah dan goyah..meski di mulut mengatakan takutkan Azab-Mu..meski hati merintih merayu keampunan-Mu..namun tega saja anggota lainnya melakukan dosa....


dalam sedar akan hakikat dosa....terus saja seronok mengumpul dosa.....seolah mengutip batu dan kayu yang bakal jadi bahan api menyeksa ku di akhirat sana..Ya Allah..aku takutkan azab-Mu Ya Allah...aku takut......




Allah..Allah...hamba-Mu yang derhaka ini mengharapkan pengampunan-Mu....sesungguhnya hamba-Mu ini takut akan azab-Mu..sesungguhnya hamba-Mu ini hamba yang tewas....tewas kepada syaitan...tewas kepada nafsu....hamba-Mu yang acap kali bertaubat tapi masih juga melangkah ke jalan yang Engkau murkai..


Ya Allah..sesungguhnya bukan aku tidak mengetahui dosa pahala...tapi aku ingkar Ya Allah....ampunkan aku....maafkan aku.....taubatku yang kali ini...masihkah akan Engkau terima wahai Ya Rabb?


aku tahu amalku yang teramatlah sedikit ini tidak sedikitpun melayakkan aku ke syurga-Mu...namun Engkaulah yang maha pengampun...pengampunan-Mu ku harapkan..belas ehsan-Mu ku pinta.....ku mengemis sedikit kasih-Mu.....berikanlah aku sedikit kekuatan iman...biarkan aku terus berjuang di jalan yang Engkau redha....aku tidak mungkin mampu mengubah orang lain..tapi Engkau berikan aku peluang untukku menjadi hamba-Mu yang soleh....berikan aku merasai nikmat Iman dan Islam....berikan aku peluang Ya Allah....




janganlah Engkau cabut nyawaku dalam keadaan aku berbuat dosa Ya Allah....aku takutkan azab-Mu..aku gentar mendengar peringatan-Mu lewat surat cinta-Mu....Ya Allah..Engkau resapkanlah keimanan dan hidayah serta kekuatan bagiku agar dapat ku melawan segala godaan nafsu dan syaitan yang direjam....


Ya Allah...semoga di bulan Ramadhan yang mulia ini, moga bertambahlah imanku...moga bertambahlah amalku....moga terhapus dosaku di bulan-Mu yang mulia ini..Ya Allah...berikan aku keampunan-Mu.....berikan aku kemaafan-Mu....meski aku tahu aku tidak layak menerimanya, aku tidak akan berhenti memohon pada-Mu..sesungguhnya Engkau lah pemilik sekelian alam...hidupnya aku,matinya aku terletak di tangan-Mu...

Ya Allah..hamba-Mu yang lemah ini kini hanya bergantung harap pada-Mu....hamba-Mu ini mengemis kasih-Mu..hamba-Mu ini mengharap keampunan-Mu...





jadikan aku hamba-Mu yang taat...bentukkan aku jadi hamba-Mu yang molek perkertinya...kuatkan imanku Ya Allah..sinarilah hidupku dengan hidayah berterusan dari-Mu...


aku memohon keampunan dari-Mu ya Allah...janganlah Engkau golongkan aku dalam golongan hamba-Mu yang ingkar....aku memohon ampun dari-Mu...aku inginkan syurga-Mu..aku rindukan keredhaan-Mu....Ya Allah..ampunkan aku....janganlah aku mati dalam keadaan penuh dosa...aku takut Ya Allah..aku takut....


sesungguhnya azab-Mu amat pedih...Ya Allah..aku takut......ampunkan aku Ya Allah...ampunkan aku....tidak akan aku ulangi lagi dosa ini Ya Allah...terimalah taubatku Ya Allah..ampunkan aku Ya Allah....


sesungguhnya tiada tuhan yang layak disembah melaikan ENGKAU.....dan Nabi Muhammad itu pesuruh-Mu...


ampunkan aku....

*berdoa dengan penuh harap*



~hati yang menyesal~


*nanges*

0 luahan rasa:

 

Followers