Buscar

Páginas

will be back...soon...


phew..phew..phew..*kesat peluh*

entry yang kedua untuk hari ni..jarang nk terjadi sejak-sejak malas memblog neh....

"dalam hidup nih siapa je yang tak pernah ada masalah?mesti semua orang ada masalah masing-masing..yang membezakan macam mana menghadapinya.."

ayat nih biasa sangat kita dengar..ya..mmg cliche...tp mmg tuh hakikatnya...tapi dalam banyak-banyak masalah, masalah sendiri yang paling payah nak diselesaikan...kalau ada je orang datang mintak nasihat, memang senang je kita nak bagi penyelesaian....senang nak bagi pendapat....tapi..bila datang je masalah kita sendiri, payah betul nak cari penyelesaian....masalah orang lebih mudah diselesaikan berbanding masalah sendiri....setuju?

kadang-kadang jugak masalah yang sangat-sangat sulit dan kita simpan dalam diri..makin hari makin berbelit..makin hari makin berselirat..sampai satu masa terasa seolah tiada jalan keluar....meski ramai yang bertanya dan menghulur telinga,mata dan tangan untuk membantu, tiada kata yang dapat menceritakan walau sedikit masalah yang terbeban di hati....


terkadang rasa mahu lari...jauh..lari sejauh mungkin...terasa mahu sendirian...bukan rakan itu bebanan..bukan perhatian dari rakan itu menyesakkan..cuma mahu sendiri...cuba melerai yang terselirat walaupun tahu tidak mungkin ada penyelesaian....

sesak....

satu perkataan yang mungkin dapat menggambarkan sedikit yang saya rasakan beberapa hari kebelakangan ni...jiwa kacau....perasaan tertekan...macam-macam bermain di fikiran...bila kesabaran terasa tak terkawal..rasa xkuat lagi untuk bertahan....dilema dan macam-macam lagi....dan sebab itu saya melarikan diri seketika dari facebook.....lari dari WKTI....satu langkah yang saya fikir wajar...supaya keadaan tak jadi buruk..supaya kekacauan jiwa saya tak mengganggu sahabat lain yang saya sayang....

bukan tak sayang...bukan tak suka....cuma cuba mengatur kembali langkah....cuba membaiki semula semangat yang goyah...memperkuat semula hati....taksuke kalian tengok saya dalam keadaan lemah...taksuke jadi lembek....nk jadi strong..nak jadi superwoman macam yang selalu saya cakapkan pada ain...nak jadi adik yang ceria....nak jadi kakak yang brutal.....n nak jadi kawan yang senget dan menghiburkan.....


saya akan kembali...beraksi girang di WKTI...dengan semangat baru...dengan tekad baru..dan diri yang lebih strong!

antara femeli WKTI..

 sweet memories

tunggu ye kawan-kawan sayam di WKTI...i'll be back...soon...taklama dah kot.....da demam rindu dah..hehehe..

muaaaaahxxx.....lebiu olsss....

rindu mahu kembali bersama...

ps : Alhamdulillah kerana Allah memberikan ujian...semoga dengan ujian ini aku akan menjadi lebih tabah dan gagah....

0 luahan rasa:

 

Followers