Buscar

Páginas

Ketenangan ku cari..

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum w.b.t..

Pada saat ini dah seminggu 2 hari berada di Kuala Selangor Nature Park untuk program perintis melibatkan Malaysian Nature Society dan UKM....program nih 18 hari dan melibatkan aktiviti seakan research tentang kelip-kelip dan jugak birdwatching...

Masa sebelum pergi ni,memang dah jangka takkan ada kawan-kawan dari faculty yang sama dan akan jadi yang pelik kat situ..yelah semua dari FST dan dalam bidang yang berkaitan sains semua nih....

Tapi Alhamdulillah taksampai 2 hari kat sini,dah dapat ramai kawan baru...yang paling seronok,mereka semua dari bidang yang pelbagai dan banyak sangat ilmu baru yang dipelajari..

Bukan saja aktiviti yang dilakukan saya memberi banyak input..kawan-kawan yang baru pun sambil berbual mereka bagi pelbagai pandangan dan pendapat berdasarkan bidang masing-masing....

Pada tika dan saat ini..saya berada di sebuah pondok berhadapan tasik yang sangat cantik..nih favourite spot ni..ahli kumpulan yang lain dah bergerak balik...siang hari insya-Allah tak bahaya...di depan saya ada burung bangau kecil sedang makan ikan..sekali sekala ada biawak melintas dan dengar bunyi belacak melompat-lompat di gigi air....jika menumpukan perhatian,berbagai bunyi burung juga dapat didengari...Masya-Allah..sungguh indah alam ciptaan Allah ni..sekecil-kecil benda yang dicipta,tetap saja ada keistimewaan dan keunikan tersendiri....

Berada dekat dengan alam nih sangat mendatangkan ketenangan fikiran..dan sangat membantu saya meluruskan fikiran yang agak kekusutan kebelakangan ni...terasa lebih dekat dengan Allah...lebih menghargai banyak perkara lain selain dari memikirkan diri sendiri je...

Sejujurnya akhir-akhir ni banyak sekali berfikir tentang jodoh...apa taknya,ramai orang sekeliling yang umur hampir sebaya dah melangkah ke alam perkahwinan..ada yang menyampaikan khabar telah bertunang..ada yang sedang dalam persiapan untuk menikah..bukan gatal,tapi rasanya normal kan perasaan nak punya teman hidup...kan?

tapi kata orang ikut hati mati,ikut nafsu lesu...saya tak boleh ikutkan sangat rasa mahu ni..Allah kata belum masanya lagi..jadi saya hanya perlu tunggu hadirnya lelaki yang sudi mengambil saya sebagai teman susah senangnya...insya-Allah...Dia tahu yang terbaik...

Hari sabtu lepas,sepupu yang sebaya saya pun baru bertunang...mak tanya, "nak kahwin bila?"....soalan tu saya biarkan sepi tanpa jawapan...

Akan saya terus teguh dengan keyakinan bahawa jodoh saya dah siap menanti,sama seperti saya..menanti masa Allah mempertemukan kami....insya-Allah...

*diam*

Dahlah..cuaca dah panas....merepek pulak nih...nak balik bilik dulu....

Ps: internet dalam hutan lebih laju dari dalam bilik..huhu..nasib badan....

Pss:tataw la apa rupa post ni....update gune hp buat ptama kali

posted from Bloggeroid

1 luahan rasa:

Cik Beah

bismillah..

alhamdulillah dik ina.. post ni baik-baik saja, dong! ;)

haha.

soal jodoh.. haih.. payah nak jawab.. kadang-kadang even kita dah usahapun, kalau memang belum sampai lagi masanya, memang tak jadi jugak.. so kena tunggulah..

hihi. jom, sama-sama tunggu dan terus berdoa ok!

Allah lebih tahu apa yang terbaik untuk kita. kan kan? ;))

 

Followers