Buscar

Páginas

saya budak cuai...=(

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..
Selawat serta salam buat junjungan besar kita Nabi Muhammad S.A.W, kaum keluarga serta sahabat baginda...


Alhamdulillah, sudah pasti ramai yang mengambil peluang untuk berpuasa sunat Assyura kan? Moga ibadat sunat kita diterima dan diredhai oleh Allah....semoga juga tahun baru ini bukan sekadar bertambahnya bilangan tahun hijrah, tapi juga bertambahnya kebaikan dalam diri dan ahli keluarga serta seluruh umat Islam seluruh dunia....amiiiiin insya-Allah...


saya nih kadang-kadang pencuai jugak orangnya...suka tinggal barang sana-sini...lupa itu lupa ini..selalu kena marah tapi entahlah kenapa kadang-kadang cuai jugak...huhu....cam peristiwa minggu lepas..pulangkan buku sorang kakak nih...sekalinya tengok alamak ada satu buku takde...janji ngan kakak tuh nanti antar sebelum beliau nk guna buku tuh....


gegas-gegas pergi UKM pergi tengok kat kelas yang dimasuki pada hari tu.....lepas satu kelas pergi takde..kelas lain takde....bersih jerk bilik kelas tuh...mesti makcik cleaner dah cuci..huhuhu......duk tanya kawan-kawan kalau ada buku tertinggal agak-agak makcik cleaner simpan ker buang ke...semua pun tak tahu...


huwaaa...dah gelabah sangat....akak tuh ada esemes..tapi kredit takde takdapat nak balas...sehari, dua hari berlalu...akak tuh datang rumah nak ambil tapi time tuh saya takde jugak kat rumah....usaha lagi mintak tolong sahabiah lain carikan buku tuh kat luar..nak ganti yang baru kat akak tuh..rasa bersalah sangat-sangat...sebab tahu kalau akak tuh sanggup datang rumah mesti beliau nak sangat-sangat guna...=(


setiap kali pergi faculty mesti jengah masuk kelas yang sama tengok-tengok kot-kot ada terpulang semula buku tuh..sebab area tuh je kelas yang di attend pada hari kehilangan buku tuh...kat rumah semua dah cari..memang takde...jumpa pakcik technician tanya jugak kot-kot derang ada simpan...tapi semua jawapan menghampakan....


uhuksss....sahabiah pun tak berjaya dapatkan buku tuh......nak cari orang lain yang ada buku sama takde pula saya kenal siapa-siapa..hati sangat tak seronok...sebab mungkir janji..sebab buat orang tertunggu-tunggu...nak call direct cam takut...azam nak usaha dapatkan balik buku atau apa-saja bentuk yang boleh gantikan buku akak tuh yang hilang....tak kiralah kena fotostat ke kena beli ke...yang penting ada!


buku tuh memang takde kat bookstore...jadi survey-survey kot ada yang nak let go depa punya 2nd hand book...takde jugak..Allah...tak lena tidur tak kenyang makan dibuatnya..rasa bersalah teramat..dengan rasa takutnya lagi bercampur-baur.....


"kak ain nk buku"...wah mesej diterima wat saya makin rasa bersalah...yang teramat sangat tataw nak kata apa...nak nangis pun ada...memang dah buntu sangat-sangat......dengan tangan ketar-ketar hantar esemes pada kakak tuh..nak cerita hal sebenaq lah nih...sambil tawakal jek lah....


sambil tuh tangan lain cuba lagi gugel buat kali terakhir...kot-kot ada jalan lain...

TIBA-TIBA..........



terpapar kat skrin nama buku tuh......ada online version punya......dan...boleh DOWNLOAD!!!


cepat-cepat saya download the whole book and attach kat email...akak tuh still tak balas esemes..then saya cuba explain yang semampunya dalam email dan send kat akak tuh....


until now akak tuh tak respon....mungkinkah beliau marah?atau sedang sibuk?atau...atau......huksssss....=(


satu sudut dah rasa lega sedikit..sekurang-kurangnya saya berjaya cari e-book punya versiona...kalau akak tuh marah dan nak hardcopy punye version..akan saya print the whole e-book for her...sobsss....


entahlah tak tahu apa nak cakap...nak mintak beliau tak marah pun apa hak saya...saya yang telah violate hak beliau...cuai sungguh!


=(


tadi tengok lau kana bainana kat tv al-hijrah....terasa cam kena tumbuk kat batang idung sendiri....jelas, saya gagal mengikuti akhlak Rasulullah yang sentiasa menepati janji.....dan sekecil-kecil iman adalah menepati janji....


astaghfirullah.....moga akak itu memaafkan saya...moga Allah juga mengampuni dosa saya ini...


*down*


Dan tepatilah perjanjian dengan Allah apabila kamu berjanji dan janganlah kamu membatalkan sumpah-sumpah itu sesudah meneguhkannya….” 
(An-Nahl: 91)

0 luahan rasa:

 

Followers